Google+ Followers

zaterdag 3 december 2011

Relax ProSilence-Plus

Tijden veranderen, marketing blijft een groepje apart.

Neem Bosch. Ze maken een stofzuiger die erg stil is, dus krijgt hij 'silence' in de naam verwerkt. Daar kan ik nog mee leven,het klinkt in ieder geval beter dan "superstil", en wie spreekt er nog Nederlands, niewaar?

Maar we moeten als potentiele stofzuigerkoper natuurlijk ook denken dat het professionele stofzuiger is, want "professioneel" is goed, toch? En omdat stofzuigen best hard werk is (als je het goed doet) zet je "Relax" in de naam, dan denken al die suffe kopers dat ze op hun gat kunnen zitten tijdens het stofzuigen. Om het af te maken hang je dan het nietszeggende  maar positief klinkende "plus" er achter en hop, een naam die *niets* zegt, die niemand kan onthouden, maar die wel voldoet aan alle wensen van de moderne eikel marketing bureau's.

"Relax ProSilence-Plus".

Nee ik kan er echt niet bij.